Hoeveel microgram zoetstof zit er in één zoetje met saccharine en cyclamaten?

Op het internet kun je vinden hoeveel mg per dag een mens met een bepaald gewicht aan zoetstof mag nemen. Nergens kan ik vinden hoeveel zoetjes per dag dat zijn. Op de doosjes zoetstof staat alleen de calorische - te verwaarlozen - waarde per zoetje. Maar dus niet de hoeveelheid zoetstof.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
3.7K

Antwoorden (1)

In het algemeen is dat inderdaad niet op te zoeken. Maar op merknaam zijn wel de exacte ingrediënten te vinden. Ik ben gaan kijken naar de inhoud van Cologran (te koop bij de Lidl). Elk tabletje daarvan bevat 40 mg cyclamaat en 4 mg sacharine.
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
De vraag gaat over microgram.
En dat is dan 40.000 microgram cyclamaat en 4.000 microgram sacharine.